Оригинална статия Микроикономика

МОДЕЛ НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ДИЗАЙН МИСЛЕНЕТО ВЪРХУ СТОПАНСКИТЕ РЕЗУЛТАТИ В БЪЛГАРСКИ СТОПАНСКИ ОРГАНИЗАЦИИ

Гергана И. Колева - доктор по икономика, асистент в Университета за национално и световно стопанство
Матилда Александрова - доктор по икономика, професор в Университета за национално и световно стопанство
Получена: 17 юни 2025
Ревизирана:
Публикувана:
Сваляния: 0
Търси по JEL таг 0
книжка 2/2025
JEL D02 L2 С92 M1 М5
DOI https://doi.org/10.56497/etj2570204

Резюме

Необходимостта от обновяване на процесите на работа в съвременните български стопански организации нараства с всеки изминал ден и се превръща в жизненоважно условие за тяхната устойчивост и просперитет. Интегрирането на нови подходи и методи за управление като „дизайн мисленето“, съобразени с потребностите на съвременния човешки фактор в България (млади служители, нови потребители и партньори) провокира настоящото изследване и създаването на модел на въздействието на дизайн мисленето върху стопанските резултати, в който ангажираността на посочените заинтересовани страни и мениджърите се оказва решаващ фактор, влияещ върху степента на интегриране на бизнес дизайн иновации в компаниите като цяло. На базата на детайлизиран преглед на литературата по темата са систематизирани дефиниции на понятието „дизайн мислене“ от гледна точка на практическото му приложение във фирменото управление. Проучени са успешни практики на използването на метода, като на тяхна основа са изведени шест подходящи инструмента за решаване на различни бизнес ситуации и подпомагане на дейността на мениджърите. Разработеният модел е апробиран, направена е проверка на формулираните хипотези чрез корелационен анализ. Обобщени са изводи от апробацията на модела, полезни за стопанската практика.

Как да се цитира тази статия

Koleva, G. I., Aleхandrova, M. (2025). Model na vazdeystvieto na dizayn misleneto varhu stopanskite rezultati v balgarski stopanski organizatsii (Model of the Impact of "Design Thinking" on Business Results in Bulgarian Business Organizations). Economic Thought Journal, 70 (2), 213-232 (in Bulgarian). https://doi.org/10.56497/etj2570203

Изисквания за публикуване

Моля, запознайте се с изискванията, преди да продължите

Виж