Оригинална статия Финансова икономика

ОЦЕНКА НА ПРИЗНАВАНЕТО НА БРЕНДА – ПОДХОДИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

Ралица Димитрова - Нов български университет
Получена: 08 юни 2022
Ревизирана:
Публикувана:
Сваляния: 0
Търси по JEL таг 0
Книжка 2/2017
JEL G12 G31
DOI https://doi.org/10.56497/etj1762204

Резюме

През последните двадесет години се създава ново поколение компании, чиято стойност се формира от нематериалните им активи. Брендът е стратегически актив, чиято стойност е силно корелирана с тази на компанията. Ето защо оптимизацията на пазарния портфейл и стратегическото позициониране, определянето на цената на сделки по сливане и придобиване, както и на процента на роялти отчисленията за бизнеса поражда необходимостта от оценка на финансовата стойност на бренда. Въпреки че съществува многообразие от методологии в тази област, повечето от тях са предимно качествени и не дават количествена оценка. Няма и консенсус относно стандартна оценителска практика. Във връзка с това са систематизирани и анализирани главните финансови подходи за оценка на стойността на бренда и са класифицирани основните методи в рамките на разгледаните подходи. Откроени са предимствата и недостатъците на всеки от тях и са изведени предизвикателствата пред оценката на този нематериален актив.

Изисквания за публикуване

Моля, запознайте се с изискванията, преди да продължите

Виж