Оригинална статия Микроикономика

МЛАДЕЖКОТО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО: НАГЛАСИ И АКТИВНОСТИ НА СТУДЕНТИТЕ В БЪЛГАРИЯ

Юлиана Василева - доктор по икономика, доцент в Департамент „Администрация и управление” на Нов български университет
Получена: 17 юни 2025
Ревизирана:
Публикувана:
Сваляния: 0
Търси по JEL таг 0
книжка 2/2025
JEL M13 L26 A22 A23 I25
DOI https://doi.org/10.56497/etj2570202

Резюме

В представеното проучване са разгледани предприемаческите нагласи, намерения и активности сред студентите в България на базата на данни от глобалното емпирично изследване GUESSS 2023. В проучването участват 1742 студенти от 31 университета в България. Анализът е фокусиран върху кариерните предпочитания на младите хора, факторите, влияещи върху тяхната предприемаческа мотивация, и значението на университетската среда. Резултатите показват, че 22% от студентите възнамеряват да започнат собствен бизнес веднага след дипломиране, като този дял нараства до 37% в петгодишна перспектива. Особено внимание е отделено на влиянието на предприемаческото образование, на институционалната подкрепа и на семейната предприемаческа култура. Представен е и сравнителен анализ на България спрямо глобалните и европейските тенденции, както и конкретни препоръки за насърчаване на студентското предприемачество.

Как да се цитира тази статия

Vassileva, J. (2025). Mladezhkoto predpriemachestvo: naglasi i aktivnosti na studentite v Balgariya (Youth Entrepreneurship: Attitudes and Activities of Students in Bulgaria). Economic Thought Journal, 70 (2), 172-196 (in Bulgarian).https://doi.org/10.56497/etj2570202

Изисквания за публикуване

Моля, запознайте се с изискванията, преди да продължите

Виж