ПАЗАРНА СТРАТЕГИЯ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ
Резюме
Целта на изследването е да се обоснове изключителната важност на стратегическата пазарноориентирана фирмена политика като елемент (важен фактор) на конкурентоспособността и особено силната роля на този фактор в условията на предстоящото присъединяване на България към ЕС; Да се установи степента на готовност на фирмите да приемат предизвикателствата, свързани с новите условия; да се отговори на въпросите имат ли българските фирми стратегическа готовност за присъединяването, аналитични и управленски методи, пазарни стратегии и програми за действие и готовност да ги адаптират успешно. Разгледана е ролята на равнището и качеството на използваната пазарна стратегия за успешното конкурентоспособно развитие на българските фирми. Обърнато е внимание на необходимостта да се пречупят изискванията, характеристиките, методите и средствата на стратегическия анализ, прогнозиране, планиране и контрол през призмата на променените условия в които предстои да оперират фирмите.