Консултация Микроикономика

МАРКЕТИЗАЦИЯ НА СЪВРЕМЕННОТО ПРОГНОЗИРАНЕ

Благовеста Николова - Институт за икономически изследвания при БАН
Получена: 10 юни 2022
Ревизирана:
Публикувана:
Сваляния: 0
Търси по JEL таг 0
Книжка 1/2014
JEL G20 D84 L84

Резюме

Маркетизацията на прогнозирането е част от по-общия процес на неговата трансформация и по-точно - израз на променящото се отношение между прогнозиране и пазарен механизъм. Тук тя е разгледана като взаимодействие между дейността по изготвяне на предвиждания и логиката на пазара, при което се наблюдават: 1) интензивно внедряване на процеса по изработване на прогнози в пазарното предлагане, превръщане на прогнозирането в обект на търговска дейност и предлагане на прогнозата като стока в пазарния обмен; 2) промени във функциите на прогнозата при процеса на генериране на капитал в рамките на финансовия сектор.

Изисквания за публикуване

Моля, запознайте се с изискванията, преди да продължите

Виж