ДЕФИНИЦИИ ЗА МАЛКИ И СРЕДНИ ПРЕДПРИЯТИЯ В СВЕТОВНАТА ИКОНОМИКА И ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ – НЯКОИ ТЕОРЕТИЧНИ И ПРАКТИЧЕСКИ АСПЕКТИ

Резюме
Разгледани са основните критерии, които се използват за дефинирането на малките и средните предприятия (МСП) в различни страни по света. Tе се подразделят на количествени и качествени. Към количествените признаци се отнасят: брой на заетите във фирмата, оборот от продажбите, балансово число, размер на активите и пазарен дял. При анализа на основните качествени характеристики на малкия бизнес се търси потвърждение за тях в работите на изследователи или изследвания от сравнително широк времеви периметър - от Шумпетер, Кондратиев и комитета “Болтън” до съвременните проучвания на Европейската комисия. Стига се до изводи за общи и специфични особености, характерни за различните дефиниции. Направени са и определени заключения за промените в съвременното общоевропейско виждане за малките и средните предприятия.