ИНФОРМАЦИОННАТА СЪЩНОСТ НА ИКОНОМИЧЕСКИ ПОНЯТИЯ
Резюме
Авторът на разглежданите две книги1 мотивира своето изследване с тезата, че "централната проблематика на икономическата наука традиционно се състои от характеристиките на стоковото производство". Многовековната тенденция обаче систематично разкрива, "че фундаментът на такава теория е отговорът на въпроса за закона на цените". Изследването на този закон като операционно средство за нуждите на практиката би било "логически несъвършено и практически ограничено", ако не се осъществи върху основата на нейното съединяване с теорията на информацията"… "По всяка вероятност, първи, който издигна идеята, че стойността на стоките има информационна природа, е българският учен И. Николов. Незасягайки тук логическта коректност на неговите теоретични построения, ще отбележа само, че информационната стойност не е била изследвана като закон на цените и във връзка с това тя не представлява операционно понятие" (с.4). В цитираната работа К. Валтух е успял да създаде методика и да я провери на основата на огромно количество статистически данни.