Обща икономика и преподаване

ПОЛИТИЧЕСКИЯТ МАРКЕТИНГ: СЪЩНОСТ И ХАРАКТЕРИСТИКА

Георги Манолов
Получена: 17 юни 2022
Ревизирана:
Публикувана:
Сваляния: 0
Търси по JEL таг 0
Книжка 3/2001
JEL M31 A12

Резюме

Разгледани са основни теоретични проблеми на политическия маркетинг, които са свързани с неговия предмет, определеност и обща характеристика. За тяхното по-цялостно изясняване е направен теоретичен преглед на част от съществуващите дефиниции за политическия маркетинг, които дават основание за критично преосмисляне на неговия предмет. Специално място е отделено на принципите, методите и функциите на политическия маркетинг като неделима съставна част от теоретико- методологическия арсенал на тази интердисциплинарна наука. Направена е диференциация на понятията “политически маркетинг” и “политически пазар” (в четири основни пункта), въз основа на която са формулирани най-съществените черти от характеристиката на политическия маркетинг. В този смисъл е обоснован изводът, че той не може да се схваща и свежда само до организацията и провеждането на предизборните кампании. Статията съдържа и някои други принципни уточнения от методологическо естество, каквито са например: разликата между политически маркетинг и политическа комуникация, разграничението между отделните му категории и т.н., които са преосмислени и анализирани в критичен аспект.

Изисквания за публикуване

Моля, запознайте се с изискванията, преди да продължите

Виж