ПОЛИТИЧЕСКИЯТ МАРКЕТИНГ: СЪЩНОСТ И ХАРАКТЕРИСТИКА
Резюме
Разгледани са основни теоретични проблеми на политическия маркетинг, които са свързани с неговия предмет, определеност и обща характеристика. За тяхното по-цялостно изясняване е направен теоретичен преглед на част от съществуващите дефиниции за политическия маркетинг, които дават основание за критично преосмисляне на неговия предмет. Специално място е отделено на принципите, методите и функциите на политическия маркетинг като неделима съставна част от теоретико- методологическия арсенал на тази интердисциплинарна наука. Направена е диференциация на понятията “политически маркетинг” и “политически пазар” (в четири основни пункта), въз основа на която са формулирани най-съществените черти от характеристиката на политическия маркетинг. В този смисъл е обоснован изводът, че той не може да се схваща и свежда само до организацията и провеждането на предизборните кампании. Статията съдържа и някои други принципни уточнения от методологическо естество, каквито са например: разликата между политически маркетинг и политическа комуникация, разграничението между отделните му категории и т.н., които са преосмислени и анализирани в критичен аспект.