Оригинална статия Обща икономика и преподаване

ПОТРЕБИТЕЛ 5.0

Христо Проданов - Университет за национално и световно стопанство
Получена: 07 юни 2022
Ревизирана:
Публикувана:
Сваляния: 0
Търси по JEL таг 0
Книжка 2/2018
JEL N10 O35 Е21
DOI https://doi.org/10.56497/etj1863204

Резюме

В исторически и сравнителен план са разгледани промените в крайното потребление в резултат от трансформацията на използваните технологии в производството, разпределението, размяната и потреблението: по време на първата индустриална революция, на втората индустриална революция, когато потреблението започва да придобива водещо значение спрямо производството и ражда феномена „масов потребител", на третата индустриална революция, в резултат от която се появява нишовият потребител. Днес с разгръщането на четвъртата индустриална революция се формира таргетиран и персонализиран потребител. Въз основа на обобщение на анализи в специализираната литература са изведени основните характеристики на този нов тип потребител, свързан с феномена „просумаризъм", и на факторите, които определят неговата поява.

Изисквания за публикуване

Моля, запознайте се с изискванията, преди да продължите

Виж