Гарднър, Х. (2004). Нова теория на интелигентността. Множествена интелигентност на ХХI век. С.: Сиела.
Дилков, Цв. (2008). Управленско консултиране. Учебно пособие. С.: НОВА ЗВЕЗДА.
Илиев, Й. (2017).Педагогика на научното ръководство. В: INFO свят. Серия
„Висше образование и наука” (Формиране и изграждане на съвременния млад учен: подходи и практики). НАЦИД, № 1, с. 15-22.
Койл, Д. (2013). Златна книга на таланта. 52 съвета как да развием таланта в себе си и своите деца. С.: Софтпрес.
Кръстева, Н. (2018). Интервю с доц. д-р Ангел Смрикаров, CIO.bg/3365_za_tretata_stepen_na_vissheto_obrasovanie_doktoranturata
Кулов, В. (2012). Лекции по философия. С.: УНСС.
Лулански, П. (2007). Как да напиша и защитя дисертация? (Докторантска аналитика). С.: Институт за приложни социално-икономически изследвания и продължаващо обучение.
Лулански, П. (2013). Атлас по методика на икономическите изследвания.
С.: ИК на УНСС.
Лулански, П. (2017). Ръководство за практическо обучение на докторанти по методика на стопанските изследвания. С.: ИК на УНСС.
Лулански, П. (2018). Обучение на научни ръководители на докторанти (Обучителното консултиране на докторанта – мисия на научния ръководител). Учебно пособие (PDF файл). Свищов: СА „Д. А. Ценов”.
Лулански, П. (2018а). 100 позиции на докторантския успех. Кратък практически наръчник по методика на стопанските изследвания. С.: Дайрект Сървисиз ООД.
Михайлов, Г. (2018). Докторантура или не. Капитал, 19.05.
Попов, Г. (2003). Тезиси за научността. Образование, № 6, с. 3-10.
Станимирова, М. (2008). Организация на бизнес консултантската дейност. Варна: „Наука и икономика“.
Талеб, Н. (2009). Черният лебед. Въздействие на слабо вероятното в живота и на пазара. С.: ИнфоДАР.
Тасев, И. и др. (2002). Законова база и структура на дисертационния труд. Русе: РУ „Ангел Кънчев”.
Еко, У. (1999). Как се пише дипломна работа. С.: ИК „Александър Панов”. Цветкова, М. (2013). Наука със стил – писане на дипломен проект. С.: Enthusiast.
Закон за развитието на академичния състав в Република България. ДВ 2010, бр. 38, изм. и доп. ДВ, 2018, бр. 30, в сила от 05.05.2018,
Закон за висшето образование. ДВ, 1995, бр. 112, доп. ДВ, 2018, бр. 86, в сила от 20.01.2019 г.
Национална стратегия за развитие на научните изследвания в Република България 2017-2030. ДВ, 2017, №47.
Проект № BG05M20PO 001-2.009 „Докторантско обучение в МУ–Пловдив за компетентност, творчество, оригиналност, реализация и академизъм в науката и технологиите – 2 (ДОКТОРАТ – 2)”. Учебна програма на модула „Научно ръководство на докторанти (19-21.Х. 2018), https://mu-plovdiv.bg. (uspeshen-vtorimodul-prapodavatels)
Ръководство за обучение на докторанти. Проект № BG 0511PO 0013.3.06/0026 „Развитие и усъвършенстване на междуфакултетска докторантска програма в областта на педагогическите изследвания и електронното обучение в СУ”, hd.uni-sofia.bg/Rukovodstvo_pechat.pdf
Стратегия за развитие на висшето образование в Република България за периода 2014-2020, Strategy_MS_29_09_2014.pdf
Phd-centar.bvu-bg.eu(documents) NarachnikPHD.pdf
www. Doctoranturabg.com
www.inspirelearning.net (2009 Какво-означава-фасилитирам)
www.ivahivanov.com/unploands/souserces/55interaktivni_metodi-za...PDF file/
https://www.nova vizia.com/kak-se-uprazhnyava-ekspertnata-vlast?/
https://www.nova vizia.com/vlast-na-rukovoditelya-predstavi –iosnovi/
https://www.nova vizia.com/lyubopitstvo/
https://www.nova vizia.com/shirota-na-uma-kritichno-mislene-i-samoutvarzdavane/.