Оригинална статия Обща икономика и преподаване

МАРКЕТИНГ СТРАТЕГИИ НА СЕКТОРНО И РЕГИОНАЛНО НИВО В КОНТЕКСТА НА ЗЕЛЕНАТА КРЪГОВА БИОИКОНОМИКА

Любомир Любенов - Русенски университет "Ангел Кънчев"
Получена: 01 юни 2022
Ревизирана:
Публикувана:
Сваляния: 0
Търси по JEL таг 1
Книжка 5/2021
JEL Q13 Q 13
DOI https://doi.org/10.56497/etj2166503

Резюме

Представен е авторски интегриран модел, валиден за всеки агросектор и регион по отношение на неговите маркетинг стратегии в контекста на зелената кръгова биоикономика. Той показва, че изследваният проблем има както секторен, така и регионален характер. Във връзка с това най-напред са анализирани стратегиите на секторно и регионално ниво в контекста на зелената кръгова биоикономика. След това на примера на маркетинг стратегиите на сектор „Пчеларство“ от област Русе са изследвани регионалните ресурси, зелените пазари и късите вериги за реализация, кръговият дизайн с интелигентна зелена специализация и зелените маркетинг политики. Маркетинг стратегиите на сектор „Пчеларство“ от област Русе създават нови зелени пазарни сегменти на пчелни и други продукти, които разширяват регионалните пазари, генерират и стимулират развитието на зелени икономики на местно ниво, намаляват разходите и времето за доставка и замърсяването на околната среда, формират нови индустрии, екосистемни и други услуги, които водят до конкурентоспособно и устойчиво екологично развитие на региона в дългосрочен план.

Изисквания за публикуване

Моля, запознайте се с изискванията, преди да продължите

Виж