ЗАСТРАХОВАТЕЛНА КУЛТУРА ПРИ МЛАДЕЖИТЕ В БЪЛГАРИЯ
Резюме
Анализирани са основни проблеми, които влияят върху повишаването на застрахователната култура. Очертани са тенденциите в регулирането и надзора на застраховането на европейско ниво иеразгледано състоянието в България за периода 2007-2013 г., като са посочени и основните индикатори за пазарната динамика. Представени са ключови резултати от Собствено проучване сред младежи в България, проведено през декември 2013 г., относно въпроси, свързани с животозастраховането. Ниската степен на застрахователна култура при младежите в страната се дължи на липсата на средства за покупка на застраховка, както и на недобрата разяснителна кампания сред обществото. Във връзка с това е необходимо да се наблегне на ролята на висшите училища, както и на работата в училищната система, за да достигне финансовото образование по-ефективно до младите хора и до техните семейства. Важно е също и участието на застрахователите в този процес, за да може да се повиши доверието на потребителите на застрахователни продукти и услуги.