ИНТЕЛЕКТУАЛНАТА СОБСТВЕНОСТ ПРИ ЛИЦЕНЗИРАНЕ НА ПЕРСОНАЖИ
Резюме
Разгледани са основните форми на стратегията на персонажния мърчандайзинг – лицензирани реклами, лицензирани продукти, лицензирани промоции и спонсорски лицензии, с техните основни белези и специфики, които ги диференцират една от друга. Предложена е класификация на видовете стратегии и в зависимост от вида на персонажа, който подлежи на адаптиране и вторично използване. Изследвани са основни параметри на стратегията на персонажния мърчандайзинг, главно във връзка с успешното адаптиране на персонажа към един нов пазарен сегмент и продукт. Изведени са правила за успешен “синергизъм” между персонаж и продукт. Посочени са основните причини за необходимостта от закрила на мърчандайзинг правата като интелектуална собственост, както и възможностите за това в различните правни системи.