Икономическо развитие, технологична промяна и растеж

ИНТЕЛЕКТУАЛНАТА СОБСТВЕНОСТ ПРИ ЛИЦЕНЗИРАНЕ НА ПЕРСОНАЖИ

Румяна Брестничка - Университет за национално и световно стопанство
Получена: 16 юни 2022
Ревизирана:
Публикувана:
Сваляния: 0
Търси по JEL таг 0
Книжка 4/2004
JEL O34 O39

Резюме

Разгледани са основните форми на стратегията на персонажния мърчандайзинг – лицензирани реклами, лицензирани продукти, лицензирани промоции и спонсорски лицензии, с техните основни белези и специфики, които ги диференцират една от друга. Предложена е класификация на видовете стратегии и в зависимост от вида на персонажа, който подлежи на адаптиране и вторично използване. Изследвани са основни параметри на стратегията на персонажния мърчандайзинг, главно във връзка с успешното адаптиране на персонажа към един нов пазарен сегмент и продукт. Изведени са правила за успешен “синергизъм” между персонаж и продукт. Посочени са основните причини за необходимостта от закрила на мърчандайзинг правата като интелектуална собственост, както и възможностите за това в различните правни системи.

Изисквания за публикуване

Моля, запознайте се с изискванията, преди да продължите

Виж