Оригинална статия Бизнес-администрация и бизнес-икономика. Маркетинг. Счетоводство

МУЛТИКУЛТУРНА БИЗНЕС-СРЕДА – УПРАВЛЕНСКИ ПОДХОДИ, ЦЕННОСТИ, ТЕНДЕНЦИИ И СТЕРЕОТИПИ

Кристиян Хаджиев - Нов български университет
Получена: 10 юни 2022
Ревизирана:
Публикувана:
Сваляния: 0
Търси по JEL таг 0
Книжка 2/2016
JEL M54 L22 M14
DOI https://doi.org/10.56497/etj1661201

Резюме

Изследвано е изграждането на система от процедури и подходи за управление в условията на мултикултурна бизнес-среда. Идентифицирани са тенденциите, стереотипите и въздействието на културните различия върху ценностите в работния процес. Анализирани са инструментите за оценка на предизвикателствата, пред които е изправен мениджмънтът в организацията и обществото. Фокусът е поставен върху анализа на петте детерминанти (5-D модел) на Хеерт Хофстеде за измерване и сравнение на националните култури. Обоснована е тезата, че познаването на културните ценности, стереотипи и културни тенденции не е достатъчно за ефективното лидерство и управление на човешкия капитал в една мултикултурна организация. Необходимо е това знание да бъде приложено в практиката чрез различни модели на управление и методи на мотивация на хората за постигане на оптимална ефективност в работния процес. На тази базата са формулирани изводи и препоръки за повишаване ефективността на мениджмънта в мултикултурна среда.

Изисквания за публикуване

Моля, запознайте се с изискванията, преди да продължите

Виж