Оригинална статия Икономика на селското стопанство и на природните ресурси. Икономика на околната среда и екологията

СЪЗДАВАНЕ НА СОБСТВЕНИ ПАЗАРИ НА ЗЕМЕДЕЛСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ

Любомир Любенов - Русенски университет "Ангел Кънчев"
Получена: 10 юни 2022
Ревизирана:
Публикувана:
Сваляния: 0
Търси по JEL таг 0
Книжка 3/2015
JEL Q13 Q17
DOI https://doi.org/10.56497/etj1560302

Резюме

Потърсени са алтернативи за по-сигурен и по-бърз достъп на българските земеделски производители до агропазари, имайки предвид значителните трудности, които те срещат в това отношение. Незначителният брой на разработките в тази сфера в България показва голямото несъответствие между изследванията по проблема, неговата актуалност и потребностите в практиката на земеделските предприятия. Анализът включва директната реализация на произвежданата земеделска продукция чрез сключване на договори, създаването на аукциони и изграждането на собствени (фермерски) пазари. Изведени са основните предимства и недостатъци на тези агропазари. Констатирано е, че земеделските производители в България са заинтересувани да инвестират в създаването на собствени агропазари – организационни и потребителски, защото това е активна маркетингова политика, чрез която ще постигнат по-голяма сигурност и независимост в реализацията.

Изисквания за публикуване

Моля, запознайте се с изискванията, преди да продължите

Виж